Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013

Με αφορμή μια συνέντευξη της Περιφερειακής Διευθύντριας Ηπείρου

Φαίνεται πως  οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης επιταχύνονται. Όσο και αν δε θέλουν οι εκπαιδευτικοί να το πιστέψουν ( δείτε μόνο τι ψηφίζουν στις εκλογές αντιπροσώπων) βρίσκονται μπροστά  σε μια "Μανωλάδα" στο χώρο των σχολείων. Λίγες αναρτήσεις πιο κάτω διαβάσατε για το πως  το χαφιεδιλίκι επιβάλλεται με επίσημη σφραγίδα.
Σήμερα διάβασα στο edupame.gr την  ανακοίνωση που διαβάζετε παρακάτω. Δείτε λοιπόν τις απόψεις της Περιφρειακής  Διευθύντριας Ηπείρου. Φυσικά το Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών αντέδρασε ανάλογα και στο μέλλον ξέρει πως θα αντιδράσει. Οι άλλοι απλώς μαζεύουν ψήφους. Πάντως καλό θα είναι οι εκπαιδευτικοί να συνειδητοποιήσουν πως όταν ολόκληρη η κοινωνία έχει μπει στη "μηχανή του κιμά" με τα εργασιακά δικαιώματα να είναι πλέον ανύπαρκτα, δεν θα γλιτώσουν αυτοί. Θα πρέπει άμεσα να βγάλουν το κεφάλι από την άμμο, γιατί δεν κρύβονται έτσι, ούτε προστατεύονται.


Σε συνέντευξη που έδωσε η Περιφερειακή Διευθύντρια Ηπείρου κ.Χουλιάρα, (υπάρχει στον ιστότοπο epirustv1.gr) στις 23/4 επιβεβαίωσε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι η αντιεκπαιδευτική-αντιλαϊκή πολιτική και το «σχολείο της αγοράς» βρίσκονται στις άμεσες προτεραιότητες της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ.



Η κ.ΠΕΡ.Δ/ΝΤΡΙΑ αφού μίλησε απαξιωτικά για το έργο του εκπαιδευτικού σήμερα γενικεύοντας ακραίες και μεμονωμένες περιπτώσεις, εμφάνισε ως «σωτηρία» τα όσα έχουν προγραμματιστεί να εφαρμοστούν το επόμενο διάστημα από το Υπουργείο Παιδείας:
  • Ανακοίνωσε ότι με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για ψήφιση, θα καταργηθεί σχετική διάταξη του Ν.1566/85 και από την επόμενη χρονιά το ωράριο των εκπαιδευτικών θα είναι 8-2 για όλους.Αποδείχνονται έμπρακτα αυτά που το ΠΑΜΕ κατήγγειλε τις προηγούμενες μέρες, ότι οι ύποπτες «διαρροές» για την επίσκεψη ελεγκτών δημόσιας διοίκησης στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είχαν κοινό κέντρο κι αυτό δεν είναι άλλο από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, όπου έχει δώσει κατεύθυνση στα στελέχη του και τους διευθυντές των σχολείων να εφαρμοστεί άμεσα το νέο ωράριο με τη μέθοδο …της «διολίσθησης».
  • Ανακοίνωσε τη γενίκευση της εφαρμογής του διδακτικού ωραρίου των Δημοτικών Σχολείων μέχρι τις 2μμ όπως εφαρμόζεται στα σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, αποφεύγοντας να σχολιάσει την αρνητική εμπειρία που έχει συγκεντρωθεί μέχρι σήμερα. Το μόνο που επικαλέστηκε ως θετικό είναι …ότι «βολεύει το ωράριο των γονέων» στην επαρχία …(!!!;;;)
  • Για την αξιολόγηση, αφού επικαλέστηκε την «ανομία» που επικρατεί σήμερα στα σχολεία («μη τήρηση του υποχρεωτικού ωραρίου», «δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση σήμερα», «οι εκπαιδευτικοί γεμίζουν τις πρωινές ώρες πλατείες και καφετέρειες» κ.ά.) ισχυρίστηκε ότι η αξιολόγηση του Υπ.Παιδείας έρχεται να πατάξει τους ανόμους και τεμπέληδες εκπαιδευτικούς και να λύσει τα βασικά προβλήματα της εκπαίδευσης. Έθεσε ξεκάθαρα ότι η αξιολόγηση θα είναι «τιμωρητικού» χαρακτήρα για τους εκπαιδευτικούς αφού θα τους καθηλώσει βαθμολογικά και μισθολογικά, ενώ θα φτάσει μέχρι και σε απολύσεις.
  • Αποκάλυψε τις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας να επεκτείνει τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στις μικρές τάξεις του Δημοτικού.
  • Αποτίμησε ως θετική τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου – παιδοφυλακτήριου.
Τα όσα δήλωσε η Περ.Δ/ντρια (που δεν αποτελούν βέβαια προσωπικές της απόψεις) δεν μας ξαφνιάζουν ούτε είναι κάτι καινούριο. Είναι πράγματα που έχουν ανακοινωθεί κατά καιρούς και προγραμματιστεί να εφαρμοστούν πριν πολλά χρόνια. Η καπιταλιστική κρίση και το σάρωμα των εργασιακών κατακτήσεων δεκαετιών που έφερε, δημιούργησαν το κατάλληλο κλίμα για το κεφάλαιο και τους πολιτικούς του εκφραστές ώστε να τα υλοποιήσουν ταχύτερα με στόχο τη μεγαλύτερη κερδοφορία του.

ΤΟ ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΣΑ ΕΙΠΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡ.Δ/ΝΤΡΙΑ ΚΑΛΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ –ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΝ ΣΤΑ ΕΞΗΣ:
  1. Σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών: Ποιο πρόβλημα αλήθεια θα λύσει η αύξηση του ωραρίου των Εκπαιδευτικών (8-2); Μόνο ένα: θα καταστήσει τον εκπαιδευτικό «αγγαρειομάχο» αποσπώντας τον από το κύριο έργο του. Γιατί κύριο έργο του εκπαιδευτικού είναι ό,τι σχετίζεται με την μορφωτική – διαπαιδαγωγητική διαδικασία στο σχολείο. Ο εκπαιδευτικός στο σχολείο δεν είναι για να υποκαθιστά, στον μη διδακτικό του χρόνο, τον γραμματέα, τον τραπεζοκόμο, την καθαρίστρια, τον μάστορα… Γι’ αυτά θα πρέπει να φροντίζει η υπηρεσία προσλαμβάνοντας μόνιμο βοηθητικό και τεχνικό προσωπικό. Η αύξηση του ωραρίου στρέφεται ή όχι προς αυτή την κατεύθυνση; (Εύλογη απορία: επειδή επικαλούνται τη γραμματειακή υποστήριξη που θα πρέπει να προσφέρει ο εκπαιδευτικός, αλήθεια, σε ένα σχολείο με 20 εκπαιδευτικούς και με «πλεόνασμα» 5-10 ωρών εβδομαδιαίως στον καθένα …τι ακριβώς θα γράφουν τόσες ώρες;).
     
  2. Ως αναφορά τα ψεύδη για το ωράριο και τους «σουλατσαδόρους» εκπαιδευτικούς «σε πλατείες και καφετέριες» τα αφήνουμε στην κρίση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας (δεν ξέρουμε αν η κ.Δ/ντρια όντας «μάχιμη» εκπαιδευτικός μέχρι πρότινος κρίνει …εξ ιδίων τα αλλότρια, όμως η γενικότητα της τοποθέτησής της αποτελεί μέγιστη ΠΡΟΣΒΟΛΗ για τους εκπαιδευτικούς). Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το ωράριο διδασκαλίας κυμαίνεται από 18 έως 20 ώρες την εβδομάδα. Στην Ελλάδα ο μέσος όρος διδασκαλίας είναι 18,5, αντίστοιχος του μέσου όρου ΕΕ (19,1 και 18,4). Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων για τους εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 38,6 εβδομάδες, ενώ στην Ελλάδα είναι 39, λίγο πάνω από τον μέσο όρο ΕΕ/27. (Στοιχεία ΚΕΜΕΤΕ/ΟΛΜΕ - ΟΟΣΑ).Σε γενικές γραμμές, οι χώρες τείνουν να μειώνουν τον εβδομαδιαίο διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών. Μόνο η Βουλγαρία και η Ρουμανία ουσιαστικά αυξάνουν τον αριθμό των ωρών. Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνα της Unesco προκύπτει ότι μία ώρα εργασίας των εκπαιδευτικών ισοδυναμεί με τέσσερις άλλων κλάδων εργαζομένων. Άρα ένα εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο 21 ωρών ισοδυναμεί με 84 ώρες! ΟΤΑΝ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΤΟΥ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ ΣΤΑ 580€, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΘΡΑΣΟΣ 1000 ΠΙΘΗΚΩΝ ΝΑ ΖΗΤΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (και όχι μόνο).
     
  3. Σχετικά με την αξιολόγηση: Κατ’ αρχήν είναι τεράστιο ψέμα αυτό που επικαλούνται στελέχη εκπαίδευσης αλλά και συνδικαλιστές, ότι «στο δημόσιο σχολείο μέχρι σήμερα δεν υπήρχε καμία αξιολόγηση». Να θυμίσουμε μόνο το εξής: Πριν 3 χρόνια εκπαιδευτικός στο νομό μας καταδικάστηκε σε 2μηνη αργία με το αιτιολογικό ότι διετέλεσε τις εξής …«εγκληματικές» πράξεις: δεν είχε αναρτημένη την εικόνα του Χριστού στην τάξη, δεν έκανε τα μαθήματα με τη σειρά του βιβλίου και χρησιμοποιούσε συμπληρωματικά στη διδασκαλία του πρόσθετες πηγές και βιβλία.
    Ο εκπαιδευτικός ως αναφορά τα υπηρεσιακά του καθήκοντα (ώρα προσέλευσης – αποχώρησης, «συμπεριφορά» εντός και εκτός υπηρεσίας, τήρηση του αναλυτικού προγράμματος κλπ) ελέγχονταν και αξιολογούνταν πάντα και σε πολλές περιπτώσεις συνεπείς εκπαιδευτικοί έχουν τιμωρηθεί με ασήμαντες και γελοίες κατηγορίες, γιατί απλά με την περήφανη-αγωνιστική τους στάση, μέσα κι έξω από το σχολείο «έμπαιναν στο μάτι» των ανωτέρων τουςΑυτό που δεν υπήρχε, ήταν η σύνδεση αξιολόγησης – μισθού. Σήμερα η σύνδεση είναι ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ με τον νόμο 4024/2011. Όσο για την «ευχή» που διατυπώνουν στελέχη της εκπαίδευσης και συμβιβασμένοι συνδικαλιστές «να μην έχει η αξιολόγηση τιμωρητικό χαρακτήρα» είναι πέρα για πέρα ψεύτικη και υποκριτική.Επιπλέον ο εκπαιδευτικός έχει καθημερινά απέναντί του, τους πιο «σκληρούς» αξιολογητές που δεν είναι άλλοι από τους μαθητές και τους γονείς τους και μάλιστα κάποιες φορές του επιρρίπτονται άδικα, ευθύνες για στρεβλώσεις του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος. (Πχ Πόσοι γονείς δεν κατηγορούν έναν εκπαιδευτικό για το στραβό τρόπο που προσέγγισε το σχολείο ή κάποιο μάθημα το παιδί τους;) Ωστόσο η «αξιολόγηση» που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας σήμερα, δεν έρχεται να λύσει τις στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Το σχολείο δεν θα γίνει καλύτερο με την αξιολόγηση κι αυτό πρέπει να γίνει ξεκάθαρο σε όλους. Το μόνο που τους νοιάζει είναι κατά πόσο θα έχουν τον εκπαιδευτικό ανελεύθερο και πειθήνιο εκτελεστικό όργανο και πόσους εκπαιδευτικούς, με αφορμή την αξιολόγηση, και τις δεσμεύσεις προς μεγάλο το κεφάλαιο και την τρόικα, θα απολύσουν. Τους απασχολεί να βάλουν εκπαιδευτικούς και γονείς να αναζητούν τους απαραίτητους πόρους για τη λειτουργία των σχολείων, έτσι που οι επιχειρηματίες, η Τ.Α., οι ΜΚΟ να μπουν στο σχολείο και να έχουν και άποψη για το τί πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά! Να κατηγοριοποιήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές καινα τσακίσει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, γιατί θα διδάσκονται «διαθεματικά», αποσπασματικές ληξιπρόθεσμες καταρτίσεις μέσα από τα διάφορα προγράμματα και θα υποβαθμιστούν τα βασικά επιστημονικά πεδία. Κι αυτό θα γίνει γιατί ο εκπαιδευτικός θα ωθείται να ασχολείται πιο πολύ μ' αυτά τα «καινοτόμα προγράμματα», γιατί γι' αυτά θα αξιολογείται και αντικειμενικά θα υποβαθμίζει τα βασικά μαθήματα (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές και κοινωνικές επιστήμες).
     
  4. Για τα όσα ειπώθηκαν για την επέκταση της διδασκαλίας ξένης γλώσσας, την γενίκευση του θεσμού των σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (λειτουργία μέχρι τις 2) και για το Ολοήμερο σχολείο: Η λειτουργία μέχρι τώρα των ΕΑΕΠ ανέδειξε και στους πλέον δύσπιστους ποιο είναι το πολυδιαφημιζόμενο «νέο σχολείο» των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και «κυβερνώσας αριστεράς»:
    • Η διδασκαλία των Αγγλικών απ΄ την Α΄ δημοτικού, πριν ακόμα ο μαθητής προλάβει να εξοικειωθεί με τη μητρική του γλώσσα – τα Ελληνικά έχει επιφέρει άγχος και σύγχυση στους μικρούς μαθητές, ενώ τα φροντιστήρια …άνοιξαν χρυσές δουλειές. Καταλαβαίνει ο καθένας τι θα γίνει όταν η 2η ξένη γλώσσα «κατέβει» στις μικρές τάξεις του Δημοτικού.
    • Η διεύρυνση του προγράμματος ( 8 – 2 ) εξουθενώνει τα παιδιά, ειδικά των μικρότερων τάξεων τα οποία καλούνται να κάνουν ακόμα και γλωσσικά μαθήματα στη 1:30μμ. Τα παιδιά φεύγουν από το σχολείο φορτισμένα και αγχωμένα και δεν χρειάζεται πολλή ανάλυση για να κατανοήσει κάποιος την αποστροφή που νιώθουν κάποια παιδιά για το σχολείο.
    • Η διάχυση των ωρών σε χίλια δυο αντικείμενα αντικειμενικά δημιουργεί ανασταλτικό παράγοντα για την προσήλωση των μαθητών στα βασικά αντικείμενα των πρώτων βημάτων τους στο σχολείο ( γλώσσα, μαθηματικά κλπ).
    • Στα σχολεία αυτά έχουν διαλυθεί οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών με την κατηγοριοποίησή τους σε πολλές «νέες» κατηγορίες (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, αποσπασμένοι απ΄ τη δευτεροβάθμια, ωρομίσθιοι, αναπληρωτές του ΕΣΠΑ, κλπ )
    • Επιπλέον διαψεύστηκαν παταγωδώς όσοι διατείνονταν ότι θα βελτιωθούν οι υποδομές των σχολείων από τα λεφτά που θα εισρεύσουν μέσω ΕΣΠΑ, καθώς αποδιαρθρώθηκε το ήδη ανεπαρκές κλασσικό ολοήμερο σχολείο προκειμένου να «λειτουργήσει» το «νέο ολοήμερο αναμορφωμένου προγράμματος», ενώ δεν βελτιώθηκαν σε καμιά περίπτωση οι υποδομές για να γίνουν τουλάχιστον ανεκτές, ώστε να «αντέχει» ο μαθητής τα 9ωρα και τα 10ωρα στο σχολείο.
       
  5. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε ν’ αφήσουμε ασχολίαστο το εξής: Η κ. Χουλιάρα είναι στέλεχος της ΔΗΜΑΡ (υποψήφια βουλευτής στις τελευταίες εκλογές). Επιβεβαιώνονται παραδειγματικά για άλλη μια φορά οι θέσεις-απόψεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σχετικά με το ρόλο της «κυβερνώσας αριστεράς» και τις επικλήσεις ενότητας που οι λογής «αριστεροί» μας απευθύνουν στο συνδικαλιστικό κίνημα. Τα όσα «αριστερά» κι επαναστατικά σήμερα λένε, είναι κούφια λόγια. Το αποδεικνύουν οι πράξεις τους όταν αναλαμβάνουν διοικητικές ή κυβερνητικές θέσεις. Όπως γινόταν τόσα χρόνια με την ΠΑΣΚ και το ΠΑΣΟΚ! Από τη μια ετοιμάζουν τον αυριανό κυβερνητικό συνδικαλισμό, γιατί θέλουν το κίνημα να είναι ο κολαούζος της κυβέρνησης κι από την άλλη επικαλούνται επίπλαστες εκλογικίστικες «αριστερές ενότητες» για να ψαρεύουν «ψηφαλάκια» σε θολά νερά, σπέρνοντας επικίνδυνες ψευδαισθήσεις και αυταπάτες στους εκπαιδευτικούς, για «καλές αξιολογήσεις» και για «δικαιοσύνη» στο αστικό κράτος. Επιβάλλεται οι εκπαιδευτικοί να αποδυναμώσουν το σημερινό, αλλά και τον αυριανό κυβερνητικό συνδικαλισμό!

ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ, ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ, ΜΑΘΗΤΗ, ΓΟΝΙΕ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕ
Αυτοί που κλέβουν το φαί απ΄ το τραπέζι. Αυτοί που έκλεψαν τη σύνταξη του παππού, του ανάπηρου και του φτωχού, είναι οι ίδιοι που σχεδιάζουν και υλοποιούν σήμερα το λεγόμενο «Νέο Σχολείο».
Και μην πείτε ότι γινόμαστε υπερβολικοί. Είμαστε τόσο «υπερβολικοί» και «φαντασιόπληκτοι», όσο ήμασταν όταν πριν χρόνια σας λέγαμε ότι :
  • Θα μας πάρουν τους μισθούς και τις συντάξεις και θα μας καταδικάσουν στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
  • Θα μας βάζουν να δουλεύουμε μέχρι τα βαθιά γεράματα
  • Θα μας καταργήσουν τις υπηρεσίες υγείας, τα φάρμακα και την κοινωνική πρόνοια.
Θυμίσου την επίθεση που δεχόταν τότε το ΠΑΜΕ, ότι κινδυνολογεί, ότι η «οικονομία είναι θωρακισμένη» και «λεφτά υπάρχουν». Δες τις εγκληματικές ευθύνες των πλειοψηφιών των Ομοσπονδιών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) που στηρίζουν την αξιολόγηση και για χρόνια καλλιεργούν την αυταπάτη για «μια άλλη - καλή αξιολόγηση». Που αφήνουν απροετοίμαστο και διασπασμένο τον κλάδο μπροστά στην επίθεση, όταν το ΠΑΜΕ δίνει όλες του τις δυνάμεις να ενημερώσει και να ενώσει τους εκπαιδευτικούς! Που αρνούνται επανειλημμένα να υιοθετήσουν την πρόταση του ΠΑΜΕ για μέτρα ακύρωσης της αξιολόγησης στην πράξη, ώστε να σπάσει ο φόβος μέσα στα σχολεία, να μπορούμε να κοιτάμε ο ένας τον άλλο στα μάτια.

Σκέψου ποιος είχε δίκιο τότε και ποιόν σήμερα πρέπει να εμπιστευτείς.
Ούτε ένα βήμα πίσω. Να τους σταματήσουμε.
Αποφασιστική αντίσταση στο νέο σχολείο της αγοράς και στο εργαλείο της αξιολόγησης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι "ανύπαρκτοι" και οι υπαρκτοί κίνδυνοι

Και ξαφνικά , φίλοι, "φίλοι" και εχθροί , άρχισαν να αναρρωτιούνται, αφού ξεπεράστηκε η πρώτη έκπληξη. Στην αρχή ψιθυριστά, αλλ...